fredag 11. februar 2011

Oro Bar og grill

Litt seint ute for å få lunsj kl 14.30 en tirsdags ettermiddag gikk turen til Oro bar og grill.
En av to restauranter i Norge med Michelin-utmerkelsen BibGourmand.

Det var ingen problem å få bord. Kun ett annet bord med gjester i restauranten.

Servitøren var hyggelig og blid, helt ny og litt usikker selvsagt.
Et glass Sancerre og et glass Rhone kom raskt og greit på bordet.

Lunsjmenyen er enkel og grei, absolutt ingen overraskelser.
Jeg spiste:
Hummersuppe med torsk, eple og selleri
kr 179,-



Fyldig, kremet og god,saftige stykker av torsk, sprø rotgrønnsaker og kjempegodt med eplebitene oppi! Eplebitene gjorde lykken;)
Gynther spiste:
«ORO Steak» - sandwich med entrecôte, hjemmelagd bearnaise og stekte poteter
kr 149,–


Entrecoten var mør og fin den, veldig enkelt,et godt måltid.

Forhåpningene er alltid store når jeg velger meg et spisested.
Jeg vet alltid hvor neste mat tur går, og jeg forventet meg kanskje litt mer spreke lunsj retter her?
Men for all de, maten var veldig bra, og vi gikk kun for en rask lunsj.
For et enkelt godt måltid er dette absolutt ingen bom!
Ta turen! Har hørt at  Iberico Bellota-grisen
på kveldsmenyen skal være bra!

Neste besøk må nok bli på kveldstid!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar